Лікування ясен

Здоров’я порожнини рота залежить від стану зубів та ясен. Захворювання ясен (гінгівіт, пародонтит) зустрічаються в 80 % населення від 20 до 40 років.

Пародонтит – запалення тканин пародонту, через глибоке проникнення бактерій в тканини пародонта (комплекс, який оточує та утримує зуб). Основна причина появи запальних захворюваннь ясен – це наявність м’якого та твердого зубного нальоту, який довготривало знаходиться на зубі під яснами. Наліт чудове місце в якому живуть бактерії, вони виділяють токсини та ферменти, які руйнують цілісність епітеліального зубо-ясеневого сполучення з утворенням пародонтального кармана, що відіграє основну роль в генезі пародонтиту.

Як проявляєтся:

• неприємний запах з порожнини рота;
• набряк, почервоніння та кровоточивість ясен;
• болісність ясен при чищенні зубів та прийомі їжі;
• рухливість зубів;
• поява зубних відкладень.

Причини захворювання:

Недостатня і несвоєчасна гігієна порожнини рота (рекомендовано регулярне чищення зубів і правильно підібрані засоби по догляду за порожниною рота)
Зубний камінь та м'які над- і підясеневі відкладення (рекомендовано профілактичний огляд у лікаря-стоматолога 1 раз в 6 місяців)
Патології в розвитку зубощелепного апарату (неправильний прикус, неправильне положення зубів в ряду)
Некоректно встановлені пломби, коронки, вініри (мають нависаючі, гострі краї, які травмують ясна)
Внутрішні захворювання організму (захворювання травної системи і ін.)
Шкідливі звички, що подразюють слизову оболонку порожнини рота
Чим раніше буде виявлено захворювання, тим ефективніше буде лікування. Так як атрофія (зменшення в об’ємі) кістки, процес є не оборотний, тому лікування направлене на зупинення прогресування захворювання і недопущення виникнення рецидиву.

Запальний процес в тканинах пародонту може протікати в гострій та хронічній формах.

Лікування пародонтиту

Після пародонтологічного обстеження та визначення форми пародонтита, складається план лікування, графік відвідувань та призначення на час лікування.
Лікування пародонтиту проводиться в декілька етапів:

• зняття мінеральних над- і підясеневих зубних відкладень (для цього використовуються ультразвукові та ручні скелери);

• полірування кореня (згладжування поверхні кореня та повне видалення біоплівки) зуба;

• кюретаж – це видалення епітелію, грануляцій з пародонтального карману;

• медикаментозна (антисептична) обробка кармана.

Якщо дотримуватися правильної домашньої гігієни порожнини рота, відвідувати стоматолога для профілактичного огляду та проведення професійної гігієни порожнини рота (чистки) раз на пів року, то в більшості випадків можна попередити захворювання ясен.